Články

2021-09-29 12:57:33

Jak poznat, že se lekce koná

a-book-g97d7fd850-1920.jpg

Všechny lekce, semináře, workshopy, které jsou platné a aktuální naleznete v kalendáři.

Kalendář se nachází v záložce „jóga“ a je možné si jej nasdílet k sobě do chytrého telefonu. Orientace je velmi jednoduchá. Pakliže se lekce koná, je v kalendáři zaznamenaná. Jestliže lekce není, není ani v kalendáři. Je to stejné, jako když si plánujete například návštěvy lékaře ve svém vlastním diáři. Když se rozhodnete náš kalendář sdílet s vaším vlastním, bude to pro vás o mnoho jednodušší. Veškeré akce se sami připomenou na vašem chytrém telefonu. Tedy no control, no stress.

Moc Vám všem děkujeme za přízeň a těšíme se na společné chvilky na podložce.

2021-09-14 16:21:05

Povídání s Anežkou o Anežce

0A3606ED-9656-4371-9D83-5388B7748A28.jpeg

Anežka se oblastí seberozvoje zabývá už 17let. Profesně vede lidi ke spokojenějšímu životu 12let. Začala jako pedagog volnočasových aktivit u her, které rozvíjí osobnost člověka. To jí však ale nestačilo, a tak vystudovala další dva několikaleté terapeutické výcviky, aby se mohla dotýkat i rozvoje duše. Pak přišlo na řadu tělo. Udělala si masérské kurzy, aby mohla pečovat i o chrám, ve kterém duše sídlí. Vede semináře rodinných konstelací, zabývá se prací s esenciálními oleji a také vytvořila překrásný Lunadář, který slouží jako pomůcka pro vnímání hlubších souvislostí v ženském cyklu. Anežka pracuje s celým člověkem. A přestože zná obecné mechanismy, její přístup je ryze individuální. Sama o sobě tvrdí, že je člověkolog.

Anežko, co pro tebe znamená člověkolog?

Člověkolog je někdo, kdo se zabývá celým systémem člověka. To znamená, jeho tělem, emocemi, jeho způsobem myšlení, jeho sociálním a rodinným zázemím a jeho spiritem.

To je docela široké spektrum působnosti.

Ano, je. Taky nejsem odborník na vše. Pomáhám především člověku nalézt spojení mezi duší a tělem. Proto jde o souhru. Souhra je o propojení. Navíc v radosti. Pokud je ale v nějaké z této oblastí téma, na které už má kapacita nestačí, předávám typy na další způsoby práce se sebou samým a nalezení kompetentnějších profesionálů. Např. když se zjistí, že je třeba změnit především stravovací návyky, tak musím člověka předelegovat na poradce pro výživu nebo naturopata. Pokud je ale stěžejní téma např. v oblasti rodiny, energetického systému nebo blokád v těle, tam mohu nabídnout širší paletu svých znalostí.

Anežko a jaký je tvůj oblíbený citát?

Od Mahátma Gándhí – Buď sám tou změnou, kterou chceš vidět ve světě.

Další úžasné a nepřeberně krásné informace o Anežce, její práci i životní cestě naleznete na jejích webových stránkách:

www.souhra.eu

2021-09-10 23:41:17

Hatha jóga

9369F323-223F-49B2-9E48-3506871D96E0.jpeg

Hatha yoga je specifický systém jógy, jehož hlavní součástí jsou ásany (pozice těla), pránájáma (ovládání dechu) a koncentrace/me­ditace (zklidnění mysli).

Název této jógy vznikl spojením slabik ha, což představuje sluneční energii, mužnost, sílu, energii, den a tha, což je měsíční energie, ženská, plovoucí, klidná, emocionální. Název tedy definuje základní myšlenku hatha jógy – vyrovnání dvou základních energií. Yin/Yang, Ida/Pingala, emoce/racionalita… Hatha jóga se soustředí na ovládnutí těla, jeho pročištění a udržení ve zdravém, dokonalém stavu. Jedná se o očistu celého organismu, jak duševní, tak fyzickou.

Hatha jóga je velice komplexní verzí jógy, jejíž kořeny sahají tisíce let zpět. V prapůvodní praxi této jógy byla jediná ásana. A to sukhasana. Tedy pohodlný sed. Až poměrně později začala Hatha jóga zařazovat i další jógové ásany, jenž pomáhaly praktikantovi v očistě tělesných struktur.

My dnes známe Hatha jógu převážně jako klidnější lekce jógy, kdy v ásánách setrváme o něco déle, než v praxích jiných. Obvykle to bývá mezi 5 až 10 dechy. Jednotlivé ásánové sekvence, jsou velmi často „oddělovány“ odpočinkovou pozicí – balásanou, tedy pozicí dítěte. Při praxi Hatha jógy je dostatek času proto, abychom si lépe uvědomili náš dech v návaznosti na jednotlivé ásany, jeho proudění a díky tomu se s ním mnohem rychleji naučili správně pracovat. Je tedy vhodná pro úplné začátečníky, i pro ty z Vás, kteří chtějí vejít hlouběji do tajů jógy a nepoznat jen ásany, ale i v nich vydržet pomocí dechu, soustředění, nehybnosti. Zcela nechat ásanu promluvit, kde dýchá, kde ji cítíte, kde můžete dát pozornost a kde naopak ji opustit. Najít klid, trpělivost, bytí uvnitř.